måndag, maj 12, 2008

Freddy Borg vs Gemla-tramparen

Jag fick för mig att Jonas Källman började nå slutet på karriären.
Alltså... han såg ju rätt trött ut i förra mästerskapet, trots det där sjuka målet i slutsekunderna mot Spanien.

Men tjena.
Hade jag fel eller hade jag fel?

11 mål.
Det var ju mer än var tredje balja. Mot världens näst bästa lag.

Källman är förståss inte en spelare som ensam kan lyfta ett lag, han har helt enkelt inte dom ledaregenskaperna.
Däremot kan han ensam avgöra matcher.
I konkurrens med Marcus Ahlm är Källman Sveriges bästa spelare just nu o eftersom Ahlm inte är med i OS-kvalet är det sjukt viktigt med en Källman som behåller toppformen.

Annars nådde väl länsfotbollen ny bottennivå i helgen. Inte ett enda länslag i div 2 eller 3 lyckades vinna. Detsamma gäller ett märkbart svängigt Öster dam.

Öster herr valde förresten bort Ivan Vasilj. I helgen gjorde han fyra mål när Rydaholm vann med 10-0. Det säger dock mer om skillnaden divisioner emellan än Östers "felaktiga"scoutning.
Storebror Vasiljs fyra mål borde väl vara slutet på gnället om att spelare i lägre divisioner "kan bli hur bra som helst" bara dom får chansen i högre serier.

Noterar också att Cykel-Gustav Larsson fick Lill-Jihde att tappa fattningen. Gemla-tramparen tog knäcken på frågeställaren o jag har förståelse för det efter att ha hört hela intervjun (eller råmaterialet som det heter) på jobbet idag.
Kortare svar har Radiosporten Kronoberg inte fått sedan Egos försök att intervjua Freddy Borg våren 2006...

Sportsnackarna utan JG känns som Andreas Isakssons självförtroende. Det vill säga stukat.
JG:s möte med Pat Cash i Tyskland ikväll kan däremot bli en klassiker. "Slå hårt som fan" är mitt tips o jag tror inte JG är sen att hänga på.

Lirade själv tennis igår. Är i total avsaknad av grundslag o litar därför på vådaskotten till servar o en framrusning (i panik) mot nät. Därifrån sätts en betydande del utanför dom linjer som man egentligen bör hålla sig innanför.
Slutprodukt: Fruktansvärt dålig "tennis".

Ikväll Vårruset.
Antingen som vattenbärare i SR:s depå, eller som städare i IFK Växjös regi efteråt (som den ungdomsledare man är).

Öster kryssar mot Norrby i morgon. Allt i en radio nära dig.