torsdag, maj 15, 2008

Konkret

Många som beskriver Ego använder ofta ordet "konkret".

Jag köper det. Jag vill se resultatet. Själva konsekvensen. Gärna något att ta på. Helst bokstavligen.

Mitt förhållande till Arenastaden har därför varit väldigt svalt.
En ritning av en idé av en tanke av en vision (som inte är finansierad...) går bara inte att hetsa upp sig över.

Därför blir inte heller mina reaktionerna speciellt yviga när nu Cutte P drar sig ur o sågar Arenastaden. Det har aldrig funnits en arenastad o det har heller aldrig varit riktigt aktuellt att bygga en. Känns det som.
Det har bara varit en ritning av en idé av en tanke av en vision (som inte är finansierad...).

Det finns egentligen bara en sak att hojta om i detta läge. Växjö är en stad som redan nu saknar förutsättningar för att föreningar ska kunna bedriva all den underbara verksamhet som bara föreningar kan.

En arenastad mindre gör bara dom problemen ännu större.
O det är i sanning en skamfläck för Växjö kommun.

När Anton 7 år inte får plats i en friidrottsförening för att köerna är för lång på grund av bristande träningsmöjligheter, eller när Anton 7 år inte får spela innebandy eftersom det inte fanns några träningstider över till killarna födda 2000, då vaknar jag.

Mer konkret än så blir det inte. Betydlig mer att ta på än en ritning av en idé av en tanke av en vision (som inte är finansierad...).